Best praktisch
Alleen op details zie je dat er bespaard is op de kwaliteit van de gebruikte materialen, bijvoorbeeld in de deurstijl en onderop het dashboard. Geen punten die dagelijks aangeraakt worden en daarom is het geen smet op de kwaliteitsbeleving. Peugeot bouwt slim verder op een hele goede basis, waarmee de 3008 nog steeds representatief en hoogwaardig is.
Dat geldt ook zeker voor het comfortgevoel aan boord. Niet alleen zijn de stoelen goed te verstellen en profiteer je optioneel van een geheugenstand en massagefunctie. Ook het stuur is goed naar je toe te halen, zodat je gegarandeerd een goede zitpositie vindt. Je moet er alleen iets langer naar zoeken dan bij een andere auto. Over het ruimte-aanbod hadden we al geen klagen en dat verandert niets ten opzichte van de gefacelifte versie. Hooguit dien je rekening te houden met de laadkabel, die je onder de vloermat van de bagageruimte kunt opbergen. Er blijven een bak met ruimte en goede zitplaatsen over, zodat je prima uit de voeten kunt op praktisch gebied. Door het panoramadak zit je achterin wel snel met je kruin tegen het plafond. Voor nog meer ruimte biedt Peugeot natuurlijk ook nog de 5008 aan, dus er is altijd baas boven baas.
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus