Strak en luxueus
Vanbinnen zien we nog veel gelijkenissen met het uitgaande model. Des te complimenteuzer voor het originele ontwerp, want het geheel voelt nog steeds bijdetijds en chique aan. Je hebt keuze uit wat nieuwe interieurlijsten en nieuwe bekledingen. Daarnaast wordt de GT of GT Pack voorzien van een frameloze binnenspiegel. Leuk detail: als je volledig elektrisch rijdt, kunnen voorbijgangers dat niet alleen horen. Er gaat namelijk ook een blauw lampje achter de binnenspiegel branden, waar je als inzittende overigens niet door afgeleid wordt. Naast de andere materialen, vindt de grootste wijziging bij de welbekende i-Cockpit plaats.
Er is een nieuw digitaal scherm achter het stuur geplaatst, dat niet alleen sneller reageert maar ook nog eens beter afleesbaar is. Het 3D-effect dat de i-Cockpit van de 208 en 2008 bieden, vind je niet in de 3008. Daarvoor zou er teveel gewijzigd moeten worden aan het dashboard. Wel is er een groter scherm centraal op het dashboard geplaatst. Met een hogere resolutie en snellere reactiesnelheid bevalt het multimediasysteem goed. Vanzelfsprekend beschik je over vergaande integratie van de smartphone met Android Auto en Apple Carplay. Bovendien schakel je met de fysieke knoppen die op tuimelschakelaars lijken ook gemakkelijk en snel tussen de vele functies.
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Nissan Qashqai e-POWER N-Design
smart hashtag 3 66 kWh Brabus
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive
Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi
Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine
Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus