Deinen
Zoals gezegd deelt de auto het TNGA-K platform met de RAV4 en ES. Naast dit platform bezit de Camry ook de motorisering van de RAV4. De 2,5 liter benzinemotor met zelfopladende hybridetechniek en CVT automaat heeft een gecombineerd vermogen van 218 pk. De combinatie van 221 Nm koppel uit de benzinemotor en 202 Nm koppel uit de elektromotor laten je in 8,3 seconden vanuit stilstand de 100 kilometer per uur aantikken. Staar je echter niet blind op deze cijfers. De Toyota is in de basis geen snelheidsmonster, maar een zeer relaxte cruiser. Het vermogen kan worden aangesproken waar nodig. Maar in praktijk is het veel fijner om op je gemak mee te rijden met het verkeer en te genieten van de rust en stilte aan boord. Het geloei van de CVT behoort tot het verleden en zelfs tijdens het rijden op de snelweg blijft het zeer stil aan boord. De Camry geeft je het welverdiende comfort en de ontspanning na een lange werkdag. Tijdens het remmen wordt energie opgeslagen in de batterij, die tijdens het accelereren en rijden weer wordt ingezet. Net zo geruisloos als het rijden wordt er geschakeld tussen de elektromotor en de benzinemotor. Regelmatig betrappen we de auto erop dat deze zich puur op elektrische kracht voortbeweegt. Dat dit terug te zien is in de verbruikscijfers moge duidelijk zijn. Met een praktijkverbruik van 5,6 liter per 100 kilometer sta je opvallend weinig bij de pomp met een auto van dit formaat. Sportief wordt de Camry nooit, zelfs niet na het indrukken van de SPORT-button naast de versnellingspook. Hooguit zal de auto meer het gecombineerde vermogen van beide motoren aanspreken. Toyota kiest positie; comfort en een laag verbruik is waar de Camry voor staat.