Toyota Camry 2.5 Hybrid Business Plus

- 27 juli 2020

Ruimte en duidelijkheid

Wat we aan de buitenzijde vermoeden, wordt bij het instappen bevestigd. Deze auto biedt veel ruimte. Op welke plek je ook gaat zitten; je zit gegarandeerd als een koning. Regeren doe je vanaf de bestuurderstoel dus dat is de plek waar we plaatsnemen. Achter het stuur kijk je uit op analoge klokken met een digitaal scherm ertussenin. Het centrale middenscherm ziet er prima uit, maar is redelijk basaal uitgerust. Grote knoppen aan de zijkanten van het scherm brengen je snel en overzichtelijk waar je wilt zijn. Daaronder zijn nog een aantal knoppen te vinden voor uiteenlopende functionaliteiten. Geen vreemd gerommel in lastige menustructuren; bij de Camry heeft vrijwel iedere toepassing nog gewoon een degelijke drukknop. Het geheel oogt druk en Japans. Daar is niets mis mee, maar het is uiteraard wel smaakgevoelig. Allerlei kleppen, bochten, materialen, kleuren en knoppen. Een bont gezelschap bij elkaar. Vergelijken we de Camry met een Volkswagen Passat of Peugeot 508 dan is duidelijk zichtbaar dat de twee concurrenten wat moderner in de spullen zitten. In deze klasse verwachten we toch minimaal een volledig digitaal scherm achter het stuur en een modern infotainmentsysteem. Apple Carplay en Android Auto schitteren bij de Camry door afwezigheid, terwijl dit functionaliteiten zijn die tegenwoordig in het A-segment al standaard worden aangeboden. Voor liefhebbers van moderne techniek en interessante gadgets kunnen we de Camry dus niet aanbevelen. Wil je veel ruimte voor vijf personen en een duidelijk knop voor iedere functionaliteit die de auto bezit, dan past de Camry juist wel helemaal bij jou.

218 pk
221 Nm
180 km/h
8,3 s
5,1 (4.5) l/100km
125 g/km
B
22%
€ 40.195
€ 46.540
€ 853 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature

  • Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale

  • Renault Talisman 1.5 DCi Intense

  • Kia Optima 1.7 CRDi DynamicLine

  • Infiniti Q50 2.0T Performance

  • Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde

  • Lexus IS300h F Sport Line

  • 2020 - Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

  • 2019 - Lexus UX 250h Executive Line