Toyota Camry 2.5 Hybrid Business Plus

- 27 juli 2020

Waar blijven de kopers?

De Camry biedt in de basis veel auto voor een acceptabele aanschafprijs. Gecombineerd met een laag verbruik, veel ruimte en een krachtige motor zou je zeggen dat vooral wij Nederlanders zo'n Camry toch wel een goede kans geven. Eindigen we dan weer waar we begonnen? Is de sedanvorm ons grootste bezwaar? Niet als de auto uit Duitsland komt, want een BMW, Mercedes-Benz en Audi in sedanvorm zien wij niet als een probleem. Wellicht is dan toch de combinatie van een Japans en Amerikaans uiterlijk wat de auto voor de gemiddelde Nederlander minder aantrekkelijk maakt. Of komt de concurrentie voor de Camry uit eigen land? De Mazda 6 sedan biedt namelijk ook krachtige prestaties én heeft, ondanks zijn leeftijd, een aantrekkelijk uiterlijk. We kunnen er niet helemaal de vinger op leggen waarom de Camry in Nederland nog geen verkooptopper aan het worden is. Wellicht hebben wij Nederlanders een extra zetje in de rug nodig. Dus hier de oproep; ben je in de race voor een zakelijke ruime vijfzitter? Sla de Toyota dealer dan zeker niet over.

  • Zeer zuinig
  • Ruimtewonder
  • Geen lastige menustructuren
  • Geen modern infotainmentsysteem
  • Enkel leverbaar als sedan
218 pk
221 Nm
180 km/h
8,3 s
5,1 (4.5) l/100km
125 g/km
B
22%
€ 40.195
€ 46.540
€ 853 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature

  • Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale

  • Renault Talisman 1.5 DCi Intense

  • Kia Optima 1.7 CRDi DynamicLine

  • Infiniti Q50 2.0T Performance

  • Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde

  • Lexus IS300h F Sport Line

  • 2020 - Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

  • 2019 - Lexus UX 250h Executive Line