Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

- 13 juli 2020

Nog steeds de beste?

Met de Golf 8 heeft Volkswagen vooral gezorgd voor een evolutie. Nergens zijn er echt radicale veranderingen doorgevoerd en alles ligt in de lijn der verwachting. Termen als 'karakter' hoef je echter niet in de mond te nemen. Niet dat dit een slechte zaak is, want de Golf was en blijft gewoon een heel goede auto. Met name de mild hybrid aandrijflijn is een waardevolle toevoeging die zorgt voor een prettigere en zuinigere rijervaring. Wel is het zo dat de voorsprong op de rest van het segment een stuk minder groot is dan voorheen. Dat maakt dat je je soms afvraagt wat dan het prijsverschil nog rechtvaardigt. Aan de andere kant is juist die voorspelbaarheid prettig. Met een Volkswagen Golf weet je precies wat je krijgt en met de achtste generatie is dat niet veranderd.

  • Mild hybrid zeer prettig
  • Gebalanceerd rijgedrag
  • Digitaler dan ooit...
  • ...met soms nog een aantal 'bugs'
  • Nog altijd aan de prijs
  • Voorsprong wordt kleiner
150 pk
250 Nm
224 km/h
8,5 s
5,8 (4.7) l/100km
108 g/km
B
22%
€ 25.120
€ 45.479
€ 834 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

  • Seat Leon 1.5 eTSI FR

  • Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition

  • Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

  • BMW 1 Serie 118i Luxury Line

  • Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna

  • Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

  • MINI Cooper S 5-deurs

  • Mercedes-Benz A-Klasse A 200 7G-DCT Progressive

  • Nissan LEAF 40 kWh Tekna

  • Volvo V40 T3 Nordic+

  • 2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

  • 2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI

  • 2011 - Volkswagen Golf Cabrio 1.2 TSI