Betalen voor veiligheid
Helaas voor de dieselrijders, de XCeed is enkel verkrijgbaar met een bezinemotor. Het aanbod is overzichtelijk. Er is keuze uit een 1.0 liter met 120 pk (172 Nm), 1.4 liter met 140 pk (242 Nm) en een 1.6 liter met 204 pk (265 Nm). De laatste twee motoren zijn leverbaar als automaat en met vier cilinders. De basismotor heeft drie cilinders. Naast de motoren zijn er een aantal standaard optiepakketten leverbaar. De ComfortLine trapt af met een prijs van 27.995,- euro en de topversie ExecutiveLine met topmotorisering mag mee voor ruim 42.295,- euro. Opvallend is dat de DynamicPlusLine, de op één na duurste versie, actieve veiligheidsmiddelen zoals dodehoeksignalering mist. Voor de maximale veiligheid mag nog eens vierduizend euro extra worden betaald. Eerlijk is eerlijk, voor dat geld extra heb je dan de ExecutiveLine die bomvol extra's zit. Helemaal stoer wordt het met de 19 inch lichtmetalen velgen. Deze zijn, inclusief banden, verkrijgbaar voor een meerprijs van tweeduizend euro.
De sportieve en stoere broer ProCeed met exact dezelfde motor heb je voor een prijs van ruim 45.895,- en een vanafprijs van 30.995,-. De sprintsnelheid van 0-100 is van beide varianten gelijk met 7,5 seconden. Stekkeren is mogelijk met de XCeed Plug-in Hybrid. Dit model heeft een rijbereik van 48 puur elektrische kilometers en is verkrijgbaar vanaf 35.495,- euro.
Jeep Avenger 4xe The North Face Edition
Seres 3
Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury
Jeep Renegade 4xe 240 Plug-in Hybrid S
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury
Peugeot e-2008 GT Premiere
Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition
MG ZS EV Luxury
Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT
Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life
Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense