Familietrekjes
Je mag dan genieten van de unieke buitenzijde, de binnenzijde kan vrijwel uit iedere andere Kia zijn overgenomen. Pas nu zien we goed dat de XCeed van dezelfde familie komt. Kia heeft goed nagedacht over dit interieur. Dit resulteert in een frisse werkomgeving waar alle toepassingen logisch gegroepeerd zijn. Hoe meer geld je uitgeeft aan de auto, hoe luxer het wordt. Erg onderscheidend zijn de gele accenten langs de randen van de luchtroosters. In combinatie met de gele stiksels in de bekleding vormt het een speels geheel. Topversies zijn uitgerust met een digitale cockpit achter het stuur. Dit scherm is niet zo spectaculair als bijvoorbeeld de Volkswagen T-Roc met de virtual cockpit die geheel naar smaak is in te vullen. Bij Kia verandert enkel de interface als er wordt gewisseld tussen de rijmodi Normaal, Sport of Eco. De toegevoegde waarde van het digitaliseren blijft daarmee beperkt.
Het grote infotainmentscherm in het midden is een pluspunt. Het laat zich eenvoudig en intuïtief bedienen. Met touch-knoppen onder het scherm kan er snel worden gewisseld van functie. Achterin is de ruimte met een lengte van 1.85 meter in orde. De daklijn loopt af dus je zit net niet met je kruin tegen de hemelbekleding. De bagageruimte is met 426 liter prima binnen zijn klasse. Ben je op zoek naar een ruimtewonder dan zijn de Ceed Sportwagon (625 liter bagageruimte) of ProCeed (594 liter bagageruimte) de betere alternatieven.
Jeep Avenger 4xe The North Face Edition
Seres 3
Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury
Jeep Renegade 4xe 240 Plug-in Hybrid S
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury
Peugeot e-2008 GT Premiere
Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition
MG ZS EV Luxury
Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT
Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life
Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense