Rijp voor de toekomst
De Toyota C-HR blijft een polariserende auto: je vindt het mooi, of je vindt het niks. Smaken verschillen, maar de facelift heeft de auto echt een hoop goeds gedaan. Niet alleen ziet de C-HR er van buiten nèt even wat strakker uit door de subtiele wijzigingen, met name onderhuids is hij dankzij de toevoeging van de 2.0 High Power Hybrid fors verbeterd. Het onderstel was al in orde, maar nu kan de motor dat ook eindelijk wat kracht bij zetten.
Het extravagante design van de C-HR kent nog steeds zijn nadelen. Zo is door de grote C-stijlen het zicht met name schuin naar achteren nog steeds niet optimaal te noemen. Door de hybride technologie is de C-HR ondanks zijn hogere vermogen nog steeds behoorlijk zuinig te noemen, maar wanneer je veel snelwegkilometers rijdt, zul je het verbruik rap op zien lopen. Gelukkig kun je dit compenseren in de stad en op provinciale wegen, waar volledig elektrisch rijden dikwijls wel mogelijk is. Met de EV-monitor kun je vervolgens zien hoeveel procent van de tijd elektrisch wordt gereden. Een leuke toevoeging die maakt dat je er iedere rit weer een hoger percentage uit wil halen.
Al met al heeft Toyota de C-HR met deze facelift weer rijp gemaakt voor de toekomst, de verouderd ogende analoge tellers daargelaten. Onze tip: bestel direct de 2.0 High Power Hybrid als je budget het toelaat en laat de andere twee motorvarianten links liggen. De C-HR heeft eindelijk de krachtbron die hij vanaf het begin af aan al verdiende.
- Onderscheidend ontwerp
- Eindelijk voldoende vermogen
- Geringe meerprijs 2.0 t.o.v. 1.8
- Verouderd ogende analoge tellers
- Zicht naar achteren niet optimaal
- Dorstig op de snelweg