Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone

Max Veldhuis - 4 april 2020

De smartphone is welkom

In het interieur van de C-HR zet het speelse ontwerp van het exterieur zich voort. Het ontwerp van de binnenkant is in de basis hetzelfde gebleven, maar er zijn wat nieuwe mogelijkheden bij gekomen om het verder op smaak te brengen. De Bi-Tone is voorzien van een felle blauwe lijn over de bovenkant van het dashboard, wat misschien wel het meest in het oog springende stijlelement is. Het blauw komt eveneens terug op het dashboard zelf, de middenarmsteun, in de sfeerverlichting en de stiksels op de stoelen. Die zijn overigens gestikt in een mooi ruitvormig patroon. Ze zitten bovendien goed en bieden voldoende ondersteuning. Hier houdt het niet op, want ook voor de deuren en een deel van de hemel is gebruik gemaakt van een ruitvorm. Voor het interieur geldt -net als voor het exterieur- dat het je smaak moet zijn. Desgewenst is het mogelijk om voor een meer subtiele samenstelling te opteren. Los van het ontwerp is de afwerking goed te noemen en zit het geheel robuust in elkaar. Wel is het door de raamlijn van de achterste zijruiten, het privacy glass en de zwarte dakhemel erg donker in de C-HR. Met name achterin is dit goed te merken. Met de facelift is er gelukkig ook een lichtere hemel beschikbaar om dit effect iets te verminderen. Ook het zicht schuin naar achteren is door deze vormgeving niet optimaal te noemen. De dodehoekassistent is in dit opzicht een zeer welkome feature.

De verbeteringen die Toyota heeft doorgevoerd in het interieur van de C-HR, moeten vooral gevonden worden in de techniek. Helaas hebben de Japanners niet van de gelegenheid gebruik gemaakt om het digitale instrumentarium van de Corolla over te nemen; de C-HR moet het nog immer doen met gedateerd ogende analoge exemplaren. Wel is het multimediasysteem een stuk sneller dan voorheen en biedt het veel meer mogelijkheden op het gebied van connectiviteit. Voor Toyota is het de eerste keer dat het merk in de eigen interface de mogelijkheid biedt om je smartphone met Apple CarPlay of Android Auto te verbinden. Daarnaast kan met de MyT-app verbinding gemaakt worden met de auto, waardoor je bijvoorbeeld op afstand adressen klaar kunt zetten in de navigatie of de locatie van je auto kunt bepalen. De muziekliefhebber kan verder zijn/haar hart ophalen met het formidabel klinkende 800 Watt sterke JBL-audiosysteem.

184 pk
190 Nm
180 km/h
8,2 s
6,1 (4) l/100km
92 g/km
A
22%
€ 28.295
€ 38.290
€ 702 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Smart 1 200 kW Premium

  • Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine

  • Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine

  • Citroën C4 Cactus PureTech 130 S&S Shine

  • Opel Grandland X 1.2 Turbo Online Edition

  • Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive

  • Kia Niro 1.6 GDI HEV ExecutiveLine

  • Renault Kadjar TCe 130 Bose

  • 2024 - Toyota C-HR Plug-In Hybrid Premiere Edition

  • 2017 - Toyota C-HR 1.2T Executive