Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone

- 4 april 2020

Love it or hate it

Het uiterlijk van de C-HR is een typisch gevalletje love it or hate it; een middenweg is eigenlijk niet mogelijk. Gezien de relatief frequente verschijning van de auto in het straatbeeld, vermoeden we dat het eerste kamp in de meerderheid is. Bij de facelift van de C-HR heeft Toyota dan ook voor het grootste deel de oorspronkelijke styling aangehouden. De voor- en achterlichtunits zijn opnieuw vormgegeven en beschikken voortaan standaard over LED-technologie. Daarnaast zijn de bumpers agressiever gestyled en is er tussen de twee achterlichtunits een kleine spoilerlip gemonteerd die ze optisch met elkaar verbindt. Het zijn kleine aanpassingen, maar ze maken wel dat de C-HR net even een tandje strakker oogt dan voorheen. Met name de achterzijde oogt door de subtiele wijzigingen een stuk samenhangender en moderner.

Onze testauto is uitgevoerd als Bi-Tone, wat de samenstelling al enigszins verraadt voordat je überhaupt een blik op de auto hebt geworpen. Het zwarte dak steekt mooi af tegen de uitgesproken kleur Hydro Blue, die de C-HR perfect past. Door de two-tone samenstelling wordt de daklijn van de auto extra geaccentueerd en komt het ontwerp beter tot zijn recht. De 18 inch lichtmetalen velgen zijn eveneens in een tweekleurige samenstelling uitgevoerd om het geheel te completeren. Uiteraard is de C-HR in vele andere smaakjes te verkrijgen, een onopvallendere samenstelling behoort eveneens tot de mogelijkheden. Maar dat is nu net wat deze crossover eigenlijk níet wil zijn.

184 pk
190 Nm
180 km/h
8,2 s
6,1 (4) l/100km
92 g/km
A
22%
€ 28.295
€ 38.290
€ 702 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine

  • Citroën C4 Cactus PureTech 130 S&S Shine

  • Opel Grandland X 1.2 Turbo Online Edition

  • Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive

  • Kia Niro 1.6 GDI HEV ExecutiveLine

  • Renault Kadjar TCe 130 Bose

  • 2017 - Toyota C-HR 1.2T Executive