Positief verrast
Met al dat extra vermogen zou je misschien verwachten dat de 2.0 Hybrid een stuk duurder is dan de reeds bestaande 1.8, maar dit verschil valt reuze mee. De instapprijs is wel 3.195 euro goedkoper, maar dit komt omdat de 1.8 in tegenstelling tot de 2.0 wél leverbaar is in het standaard uitrustingsniveau 'Active'. Bestel je de 1.8 als 'Dynamic', het instapniveau van de 2.0, dan bedraagt het verschil tussen de twee motoren opeens nog maar 995 euro. We weten dat Nederlanders over het algemeen graag de hand op de knip houden als het gaat om de aanschaf van een auto, maar deze 995 euro is de 2.0 absoluut waard. Hierbij gaat het niet alleen om de snelheid, maar vooral om de extra souplesse en rust die deze aandrijflijn biedt ten opzichte van de 1.8. Uiteindelijk wordt de C-HR er vooral een meer comfortabele auto door.
De C-HR is als 'Active' overigens al behoorlijk rijk uitgerust. Toyota Safety Sense, met daarin adaptieve cruise control, automatisch grootlicht, het Pre-collision System en Lane Departure Alert, is bijvoorbeeld standaard aanwezig. Andere zaken die we aan boord aantreffen zonder bij te hoeven betalen zijn klimaatcontrole, verkeersbordenherkenning, Apple CarPlay, een achteruitrijcamera en digitale radio. De 'Dynamic' voegt daar onder meer 18 inch lichtmetalen wielen, keyless go, sfeerverlichting, het navigatiesysteem en een zelfdimmende binnenspiegel aan toe. Wij zijn onderweg met de Bi-Tone, die als één na duurste uitvoering voor 38.290 euro in de prijslijst staat. Voor deze meerprijs zijn zaken als een dodehoekassistent, stoelverwarming, Full-LED koplampen, de JBL-audio en een intelligente parkeerhulp inbegrepen. Helemaal compleet dus, waarbij de two-tone samenstelling de auto flink wat extra cachet mee geeft. De C-HR is voor wat hij biedt niet duur te noemen ten opzichte van zijn concurrentie.