Never change...
Als je al een perfect interieur hebt, waarom zou het je dan nog wijzigen? Voor dat dilemma stonden de ontwerpers van Audi bij de grondige facelift van de A4. Zoals we uit het verleden al weten, is er weinig aan te merken op de materialen, de stoelen en de ergonomie in de Audi's van de afgelopen vijf jaar. Enkel merken als Bentley en Rolls Royce bieden nog meer perfectie als het gaat om voorgenoemde zaken. Wederom zijn de naden tussen de verschillenden panelen nagenoeg afwezig, zijn de plastics allemaal zacht als je ze aanraakt en is er geen enkele rammel of kraak aanwezig. Zelfs als je over ouderwetse klinkers rijdt, hoor je geen enkel ergerlijk geluid uit het interieur.
Bijkomend voordeel voor een product uit de schappen van VAG is dat je de beschikking hebt over een geweldig mooi instrumentarium. Met een simpele druk op de knop zie je niet alleen de tellers van de snelheid en het aantal toeren, maar ook een vergrote uitvoering van het navigatiesysteem. Het voordeel hiervan is dat je tussen 'de klokken' ziet waar je naartoe moet gaan en op het centrale scherm de muziekkeuze voor de trip kunt bepalen. Het comfort wordt verhoogd met perfect zittende stoelen die meervoudig in allerlei richtingen versteld kunnen worden. Zo is het prettig dat - wanneer je langer bent dan de gemiddelde Nederlander - je de zitting kunt verlengen. Maar ook de zijdelingse steun is bovengemiddeld goed. Niet dat je je direct in kuipstoelen moet wringen, maar toch glijd je niet uit de zetels als je een op- of afrit net wat sneller neemt.
Peugeot 508 SW HYbrid 225 e-EAT8 Blue Lease Allure
Skoda Superb Combi 1.5 TSI Greentech Sportline Business
Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R
Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
Volvo V60 D4 Momentum
Renault Talisman Estate Energy dCi 160 EDC Intens
Kia Optima Sportswagon GT 2.0 T-GDi AT6
Volkswagen Passat Variant GTE 1.4 TSI PHEV Highline
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 150pk Titanium