Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life

Max Veldhuis - 14 september 2019

Succesformule?

Met de T-Cross betreedt Volkswagen een segment dat alsmaar populairder lijkt te worden. De basisingrediƫnten zijn in ieder geval aanwezig: hij ziet er goed uit, is praktisch zeer bruikbaar en bovendien comfortabel. Toch hebben de mensen uit Wolfsburg op een aantal punten wat steken laten vallen. Zo is de afwerking van het interieur beduidend minder dan bij de Polo, vooral als het gaat om het materiaalgebruik. Daarbij vormt de DSG niet echt een prettige combinatie met de 1.0 TSI en is de T-Cross beduidend duurder dan veel van zijn concurrenten. Daar staat dan weer een auto met een stoer doch representatief uiterlijk en een sterke merknaam tegenover. Ondanks het feit dat de T-Cross misschien niet alle troefkaarten in handen heeft, voorspellen wij dat hij een groot succes gaat worden in ons land.

  • Onderscheidend uiterlijk
  • Praktische bruikbaarheid
  • Comfortabele afstemming onderstel
  • Afwerking interieur niet op niveau
  • DSG niet altijd even soepel
  • Behoorlijk aan de prijs
115 pk
200 Nm
193 km/h
10,2 s
6,4 (4.9) l/100km
111 g/km
C
22%
€ 22.620
€ 31.922
€ 585 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Seres 3

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury

  • Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition

  • MG ZS EV Luxury

  • Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris

  • Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense

  • Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited

  • Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine