Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life

Max Veldhuis - 14 september 2019

Jeugdige representativiteit

De T-Cross is niet zomaar een opgehoogde Polo. Hij heeft een onderscheidend uiterlijk, niet alleen ten opzichte van zijn kleinere broertje, maar ook in vergelijking tot de rest van het aanbod van Volkswagen. Het merk lijkt overwegend in te zetten op een jong koperspubliek. Zeker in combinatie met het R Line-pakket is de T-Cross een stoere verschijning. Aan de voorzijde zien we een brede grille met een chroomlijn die vanaf de dagrijverlichting in de LED-koplampen doorloopt. De kleine SUV lijkt hierdoor breder dan hij in werkelijkheid is. Rondom de spatborden is er gebruik gemaakt van een subtiele rand van zwart plastic en de 17-inch antracietkleurige wielen passen goed bij het witte exterieur van de testauto. 

Dit geldt overigens ook voor de achterlichten, die in een doorlopende zwarte balk zijn verwerkt; een designelement dat we nergens anders terugzien in de gelederen van de Volkswagen-groep. De T-Cross krijgt er een jeugdig uiterlijk door. De verlichting loopt helaas niet over de gehele breedte van de auto, ook al lijkt het design dat wel te suggereren. De R Line kenmerkt zich verder door een dakspoiler en een achterbumper die wat sportiever is vormgegeven. Al met al is het ontwerp van de T-Cross goed in proportie en staat er een stoere auto op de stoep. De Seat Arona ziet er nog wel wat sportiever uit, maar boet ook weer iets in aan representativiteit. Volkswagen heeft nu een mooie mix weten te creëren.

115 pk
200 Nm
193 km/h
10,2 s
6,4 (4.9) l/100km
111 g/km
C
22%
€ 22.620
€ 31.922
€ 585 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Seres 3

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury

  • Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition

  • MG ZS EV Luxury

  • Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris

  • Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense

  • Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited

  • Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine