Verfrissend en sportief
Vroeger hoefde een Lexus er dus helemaal niet flitsend uit te zien. Die dagen zijn al een tijdje voorbij. Het design van Lexus wordt tegenwoordig gekenmerkt door scherpe lijnen, een grote grille en een dynamisch voorkomen. De ES is ook op deze wijze ontworpen. Hij oogt groot en imposant, maar desondanks komt de sedan niet lomp over. Dankzij de aflopende daklijn kun je er zelfs het silhouet van een coupé in ontwaren. Onze testauto is voorzien van het F Sportpakket en is gespoten in de kleur Morello Red. Hij onderscheidt zich van de standaarduitvoering door de 'spindle grille', de 19-inch lichtmetalen wielen en een F Sport voorbumper en achterkleplijst.
Deze samenstelling maakt van de ES een ware nekkendraaier; zelden krijgen we zoveel aandacht in een auto uit het E-segment. Met name van voren ziet de Lexus er behoorlijk agressief uit. Parkeer hem in de zon en de metallic deeltjes van de rode kleur schitteren je tegemoet. De Lexus ES is niet overmatig gestileerd. Hoewel de lijnen scherp zijn en de voorkant door de grille druk kan overkomen, is de zijkant op een rustige manier vormgegeven. We zien geen onnodige vouwen of een overdreven druk lijnenspel, wat van de ES ondanks de sportieve inslag van de F Sport een klassevolle en rustige verschijning maakt. De achterzijde oogt wat behoudender dan de voorkant, alleen de 'spoiler' bovenop de kofferklep moet je ding zijn. Anoniem rondrijden gaat niet lukken, maar de ES oogt in het toch wel wat traditionele E-segment verfrissend en onderscheidend, zonder aan representativiteit in te boeten.