Andere indruk
Kia kiest met de e-Niro met overtuiging voor een cross-over, in plaats van een hatchback of SUV, als hun volledig elektrische vlaggenschip. Volgens de Koreanen is dit de carrosserievorm waar de markt om vraagt. De cross-over biedt meer binnenruimte dan een hatchback, komt minder agressief over dan een SUV en weet toch een hogere zitpositie te waarborgen.
Ten opzichte van de Kona EV is het binnenste van de e-Niro behoudender. De draaiknop waarmee je de transmissie kunt instellen springt het meest in het oog. Samen met de elektronische parkeerrem zorgt de draaiknop ervoor dat de middenconsole behoorlijk op de schop ging. Er is meer plek voor bekerhouders, het draadloos opladen van de telefoon en andere opbergvakken.
Op het centraal geplaatste touchscreen kun je specifieke informatie over het verbruik en rijbereik van de e-Niro terugvinden. Daarnaast herbergt het systeem Apple Carplay, navigatie met zeer actuele verkeersinformatie van Tomtom en in de ExecutiveLine is er bovendien een hoogwaardige speakerset van JBL op aangesloten. Bovenop het dashboard vinden we een laadindicator, zodat je als je aan komt lopen gelijk kunt zien hoe vol de auto al geladen is. Dit is ook via een smartphone app op te vragen. Het vooraf inschakelen van de verwarming vanuit je warme huiskamer is er helaas niet bij, hoewel je de standkachel wel via het multimediasysteem kunt instellen.
Lexus UX 300h F-Sport Design
Smart 1 200 kW Premium
Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine
Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone
DS 3 Crossback PureTech 155 EAT8 La Premiere
Opel Grandland X 1.2 Turbo Online Edition
MINI Countryman Cooper Serious Business
Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive
Audi Q2 1.4 TFSI S-line
Renault Kadjar TCe 130 Bose