Verschil in details
Onderhuids deelt de e-Niro zijn techniek met Hyundai's Kona EV. Aan het exterieur kun je dat niet aflezen, want de auto's verschillen van elkaar als dag en nacht. De Kona EV is smaakgevoeliger, terwijl de e-Niro qua design meer een allemansvriend is. De auto is iets hoger dan zijn hybride broertje om het grotere accupakket een plaats te kunnen bieden onder de vloer. Speciaal bumperwerk met gekleurde accenten en een dichte grille onderscheiden de e-Niro van de hybride en plug-in versie van de Niro. Naast een optisch onderscheid zorgt de dichte neus voor een lagere luchtweerstand, zodat de iets hogere e-Niro tóch een lagere Cw-waarde heeft dan de andere Niro's. De lucht die de auto aansnijdt kan door de openingen in de voorbumper goed weggesluisd worden. De speciaal voor de e-Niro ontworpen 17-inch wielen dragen tevens bij aan het realiseren van een lage luchtweerstand.
Bij het samenstellen van de e-Niro kun je bovendien kiezen voor een aantal lakkleuren die alleen op de volledig elektrische telg leverbaar zijn. De auto is dus mooi onderscheidend, maar in tegenstelling tot andere elektrische auto's is het ontwerp niet extravagant. Je hebt dan ook niet het gevoel dat je in een heel opvallende auto rijdt, iets wat veel zakelijke rijders waarschijnlijk zonder meer kunnen waarderen.
Lexus UX 300h F-Sport Design
Smart 1 200 kW Premium
Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine
Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone
DS 3 Crossback PureTech 155 EAT8 La Premiere
Opel Grandland X 1.2 Turbo Online Edition
MINI Countryman Cooper Serious Business
Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive
Audi Q2 1.4 TFSI S-line
Renault Kadjar TCe 130 Bose