Goedmakertje
Wat jammer is, is dat de zitting nog steeds aan de korte kant is. Je mist daardoor ondersteuning van de bovenbenen, met name als je lang bent. Wil je als bestuurder de zitting ook wat kunnen kantelen, dan ben je aangewezen op de GT-M met leather pack, want bij de handmatig verstelbare stoelen uit de goedkopere uitrustingen is dat niet mogelijk.
Achterin is het nog steeds vrij krap, zowel wat hoofd- als beenruimte betreft. Het maakt de CX-3 geen heel geschikte auto voor het vervoer van meer dan twee volwassenen op lange ritten. Wel hebben de bewoners van de achterbank na de facelift de beschikking over twee bekerhouders in de armsteun, dus wellicht dat je daarmee nog iets goedmaakt.
De kofferbak lijkt bij de eerste kennismaking behoorlijk klein, maar gelukkig kun je de laadbodem instellen, of helemaal verwijderen. Je houdt dan zeker genoeg ruimte over voor een aantal koffers of boodschappenkratten. Voordeel van de instelbare bodem is dat je op de hoogste stand de tildrempel behoorlijk vermindert, zodat je zware lading gemakkelijker naar binnen schuift.
Het geïntegreerde navigatiesysteem werkt fijn, mede door de bediening via de controller in de middenconsole. In de standaarduitrusting van de GT-M zijn verder Dab+ en een fijn klinkend Bose-audiosysteem opgenomen. Bovendien heb je de beschikking over een head-up display, waarop onder andere navigatie-instructies en multimedia informatie wordt weergegeven.
Voor Apple CarPlay dien je ongeacht de uitvoering altijd 349 euro bij te betalen. Android Auto is dan weer gratis, maar wordt in Nederland nog niet ondersteund door Google.
Jeep Avenger 4xe The North Face Edition
Seres 3
Jeep Renegade 4xe 240 Plug-in Hybrid S
Peugeot e-2008 GT Premiere
Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine
Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition
MG ZS EV Luxury
Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT
Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life
Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense