Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

Max Veldhuis - 3 juli 2018

Drie keer is scheepsrecht

De Ford EcoSport is niet nieuw voor ons. Wij reden twee keer eerder met dit model, in 2014 en 2016. Nu, twee jaar later, is het de beurt aan de derde lichting van de EcoSport. De competitie in het segment van de compacte cross-overs wordt steeds intensiever. Inmiddels heeft haast ieder merk wel een model in dit stukje van de markt, dus voor de consument valt er veel te kiezen. Heeft Ford de EcoSport voldoende verbeterd om op de shortlist van de zoekende autokoper te kunnen belanden? Wij gingen op zoek naar het antwoord.

125 pk
170 Nm
175 km/h
12,7 s
6,5 (5.2) l/100km
119 g/km
C
22%
€ 22.500
€ 27.700
€ 508 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury

  • MG ZS EV Luxury

  • Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris

  • Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life

  • Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense

  • Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited

  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine

  • Citroën C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine

  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

  • 2016 - Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Ford EcoSport 1.0 Ecoboost Titanium