Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 Skylease GT

- 26 juni 2017

Blik op de toekomst

CX-5 generatie één was meteen een flink schot in de roos. Vanuit het niks stormde de auto in de hitlijsten omhoog en kon hij de concurrenten direct het hoofd bieden. We roemden direct de vele kwaliteiten van de middenklasser SUV, waarbij zijn bijna premium rijgedrag, het ergonomisch sterke interieur en de fraaie looks maken dat hij een nieuwe standaard zette in zijn klasse. In 2015 werd de auto vooral technisch bijgepunt, dus een volledig nieuw model is daarom ook - nog - niet nodig. Veel onderhuidse delen zijn hetzelfde gebleven en er is bespaard op de ontwikkeling van de 'nieuwe' CX-5. Hiervan merk je in praktijk niks. Het onderstel is flink aangepakt, het interieur is geheel nieuw en nóg beter en ook de looks mogen er zijn. Ondanks dat er nog wel een paar verbeterpuntjes zijn, is de auto wederom het ijkpunt voor de concurrentie.

  • Prettige aandrijflijn
  • Ergonomisch sterk interieur
  • Snaarstrak onderstel, maar....
  • .... wel erg harde afstelling van de achteras
  • Weinig ruimte op de achterbank
  • Erg donker gekleurd interieur
165 pk
210 Nm
201 km/h
10,4 s
7,7 (6.4) l/100km
149 g/km
D
22%
€ 30.990
€ 35.990
€ 660 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Dacia Duster Hybrid 140 Journey

  • Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

  • Renault Arkana 1.6 E-Tech Hybrid R.S.-Line

  • Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+

  • Seat Ateca 1.5 TSI DSG-7 Xperience Business Intense

  • Aiways U5 63 kWh Showroom

  • 2023 - Mazda CX-5 e-Skyactiv G 194 AWD Takumi

  • 2022 - Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground

  • 2021 - Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 6AT Signature

  • 2015 - Mazda CX-5 SkyActiv-G 165 TS

  • 2012 - Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G TS+ Lease Pack

  • 2011 - Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M