Blik op de toekomst
CX-5 generatie één was meteen een flink schot in de roos. Vanuit het niks stormde de auto in de hitlijsten omhoog en kon hij de concurrenten direct het hoofd bieden. We roemden direct de vele kwaliteiten van de middenklasser SUV, waarbij zijn bijna premium rijgedrag, het ergonomisch sterke interieur en de fraaie looks maken dat hij een nieuwe standaard zette in zijn klasse. In 2015 werd de auto vooral technisch bijgepunt, dus een volledig nieuw model is daarom ook - nog - niet nodig. Veel onderhuidse delen zijn hetzelfde gebleven en er is bespaard op de ontwikkeling van de 'nieuwe' CX-5. Hiervan merk je in praktijk niks. Het onderstel is flink aangepakt, het interieur is geheel nieuw en nóg beter en ook de looks mogen er zijn. Ondanks dat er nog wel een paar verbeterpuntjes zijn, is de auto wederom het ijkpunt voor de concurrentie.
- Prettige aandrijflijn
- Ergonomisch sterk interieur
- Snaarstrak onderstel, maar....
- .... wel erg harde afstelling van de achteras
- Weinig ruimte op de achterbank
- Erg donker gekleurd interieur
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Renault Arkana 1.6 E-Tech Hybrid R.S.-Line
Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+
Seat Ateca 1.5 TSI DSG-7 Xperience Business Intense
Aiways U5 63 kWh Showroom
Renault Kadjar 1.3 TCe 140 GPF Intens
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 DI-T Instyle
Jeep Compass 1.4 MultiAir Limited
Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line
Peugeot 5008 1.2 PureTech S&S EAT6 Allure
Peugeot 3008 1.6 e-THP EAT6 GT-Line
Volkswagen Tiguan 1.4 TSI Connected Series