Kodo fase 2
De nieuwe designtaal van Mazda kende zijn debuut op de CX-5. Voorheen waren de auto's van het merk over het algemeen niet buitengewoon onderscheidend of fraai getekend, maar door het Kodo-familiegezicht is elke nieuwe Mazda een potentiƫle nekkendraaier. Dit strakke lijnenspel ondergaat een evolutie op de nieuwste generatie. De basisvormen bleven gelijk, maar toch is alles anders. Aan de voorzijde valt op dat het ontwerpteam een hoop tijd gestoken heeft in de bijzondere honingraat-structuur van de grille, de lijnen van de verchroomde accentuering hiervan en de 'overhangende' motorkap. Door dit laatste ontstaat een bijzonder designelement bij de koplampen. De dik aandoende, maar daarentegen toch strakke lijnvoering op de flanken wordt bij de tweede generatie CX-5 extra benadrukt door een fraaie chroomstrip onder de raamlijn. De kont is wat boller vormgegeven en dit maakt dat hij er net wat forser oogt dan voorheen. Het geheel is nog net zo indrukwekkend als toen het doek van de 'oude' werd afgetrokken. Toch zouden wij voor het mooie kiezen voor wat grotere wielen, want dat past toch beter in de grote wielkasten.
Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic
Renault Arkana 1.6 E-Tech Hybrid R.S.-Line
Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+
Seat Ateca 1.5 TSI DSG-7 Xperience Business Intense
Aiways U5 63 kWh Showroom
Renault Kadjar 1.3 TCe 140 GPF Intens
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 DI-T Instyle
Jeep Compass 1.4 MultiAir Limited
Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line
Peugeot 5008 1.2 PureTech S&S EAT6 Allure
Peugeot 3008 1.6 e-THP EAT6 GT-Line
Volkswagen Tiguan 1.4 TSI Connected Series