Mazda 3 Skyactiv-D 1.5 Skylease GT

- 24 mei 2016

Uitdagend recept

Mazda's staan er om bekend een bovengemiddeld goede wegligging te hebben. 105 pk onder de voorwielen lijkt op papier een weinig uitdagend recept te zijn, maar dat ligt - zoals eerder genoemd - in de praktijk net wat anders. Het is tijdens het rijden goed te merken dat het onderstel veel meer vermogen aan kan. Dit komt het rij- en stuurgenot ten goede. De auto is zeer lichtvoetig en door de sportieve afstemming van de besturing, vering en demping, is de neus zeer precies te plaatsen in snel genomen bochten. Vooraf hadden we niet verwacht zoveel plezier te hebben met een relatief laag maximum vermogen.
Door de soepele en stille motor is het een feest om van de ene haarspeldbocht naar de andere te rijden. Hoewel de auto behoorlijk schakellui te rijden is, is ook het schakelen echt 'des Mazda's'. De pook laat zich met een prettige weerstand door de verzetten glijden, waarbij de slagen kort en precies zijn. Buiten de Golf GTE is er geen andere auto in dit segment waarmee je én een lage bijtelling scoort én sportief van A naar B rijdt. 

105 pk
270 Nm
185 km/h
11,0 s
onb (3.8) l/100km
99 g/km
D
22%
€ 20.490
€ 30.390
€ 557 / maand
€ 290 - € 309 / kwartaal
  • Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • Mercedes-Benz A-Klasse 160 Ambition

  • Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

  • MINI Cooper 5-deurs

  • Hyundai IONIQ 1.6 HEV First Edition

  • Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

  • Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • DS 4 Crossback 1.2 Puretech 130 S&S Business

  • Peugeot 308 1.6 THP 125 Première

  • 2021 - Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • 2019 - Mazda 3 SkyActiv-G 122 hatchback

  • 2013 - Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M

  • 2012 - Mazda 3 1.6 CiTD Business

  • 2009 - Mazda 3 MPS 2.3 DISI

  • 2009 - Mazda 3 2.2 CiTD Business+

  • 2007 - Mazda 3 MPS

  • 2006 - Mazda 3 1.6 S-VT Executive