Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

- 4 juni 2015

Iets meer geld, veel meer auto

Dat Land Rover na zeventien jaar afscheid heeft genomen van de naam Freelander is een logische keuze. Het is nu duidelijker voor welk publiek de auto gemaakt is en bepaalde zaken zijn beter te duiden. Zo is de gemaakte keuze voor de plastics in het interieur, het behoudende design en de praktische indeling met een derde zitrij goed te verklaren. Met de naamswijziging  en het geheel nieuw ontwikkelde model is een belangrijk pluspunt ontstaan. De Freelander vergde minimaal een investering van 40.560 euro. Voor 140 euro méér staat er een grotere, luxere én beter uitgeruste Discovery Sport op de stoep. Daarbij is de auto meer dan ooit geschikt voor zowel zakelijk gebruik als voor daarbuiten: doordeweeks kun je er prima mee voor de dag komen bij de klanten en in het weekend hang je er een grote paardentrailer achter. Met de Discovery Sport heeft Land Rover wederom een goede keuze gemaakt en lijkt succes ook voor dit model onafwendbaar. 

  • Grote binnenruimte
  • Prettige aandrijflijn
  • Praktische bruikbaarheid
  • Materiaalgebruik in het interieur
  • Bereikbaarheid derde zitrij
  • Plaatsing raambediening
190 pk
420 Nm
188 km/h
8,9 s
8,3 (6) l/100km
161 g/km
G
22%
€ 40.700
€ 66.300
€ 1.216 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport

  • DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection

  • Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure

  • Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve

  • Lexus RZ 450e President Line

  • Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine

  • Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura

  • Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate

  • Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus

  • Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition