Doordacht
Ten opzichte van de Freelander is de Discovery Sport 10 centimeter in de lengte gegroeid. Dit is geheel ten goede gekomen van de binnenruimte. Zowel voorin als op de achterbank zit je ruim. Ook geheel achterin is een ware balzaal beschikbaar voor de bagage. Met 981 liter - met de achterbank in normale positie - is het één van de grootste in zijn klasse. Door die enorme ruimte is er plek ontstaan voor twee extra zitplaatsen. Deze zijn op de bekende manier uit de bodem te toveren. Hoewel de toegankelijkheid naar de plekken wat te wensen over laat, is er nog best wat zitruimte beschikbaar. Ben je langer dan 1,80 dan moet je niet al te lang te hoeven zitten op de zesde en zevende zitplek, maar voor een korte rit kan het best. Kinderen zitten ook op langere ritten ruim zat. Daarbij is de auto voorzien van allerlei comfortverhogende zaken die je normaal in een MPV verwacht. Zo kunnen de inzittenden op zowel de achterbank als de derde zitrij hun eigen klimaat bepalen en zit de auto vol met aansluitingen om de telefoon op te laden. Deze usb-poorten zijn niet aangesloten op het audiosysteem, maar geven net voldoende spanning af om telefoons of andere elektronische apparaten op te laden. Daarnaast is de achterbank te verschuiven, zodat je kunt kiezen voor ruimte voor de benen op die zitrij of juist meer plek in de bagageruimte - of in dit geval meer beenruimte op de derde zitrij.
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport
DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection
Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Lexus RZ 450e President Line
Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine
Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition