Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

- 4 juni 2015

Gemaakt voor de doelgroep

Voorganger Freelander was in zijn nadagen toch een beetje een vreemde eend in de bijt, als het gaat om design. De huidige modellen van Land Rover - de Defender daargelaten - zien er alle stoer doch ook dynamisch uit. Vooral dat laatste ontbrak bij de Freelander. Gelukkig is dat goedgemaakt bij de Discovery Sport. Hoewel hij zeker nog trekjes heeft van zijn voorganger, is het een geslaagde mix tussen een degelijke lijnvoering en de dynamiek van bijvoorbeeld de Evoque. Vooral zijn neus kent een sterke gelijkenis met de kleinste van de familie. Aan de achterzijde is de lijnvoering van juist de grote Range Rover herkenbaar. Hoewel de auto er zeker goed uit ziet, is het niet een opvallende auto waar mensen hun nek voor verdraaien. Voor veel nieuwe auto's is dat een nadeel, maar gezien de doelgroep van deze auto is het juist een compliment. Freelander-rijders willen over het algemeen wel de lusten van een Land Rover, maar niet opvallen zoals in een Range Rover. Wil je dat juist wél, dan bestel je hem in het wit met het Black Design Pack, waarbij diverse onderdelen op de carrosserie - zoals de grille en de spiegelkappen -  én de wielen in hoogglas zwart zijn uitgevoerd.

190 pk
420 Nm
188 km/h
8,9 s
8,3 (6) l/100km
161 g/km
G
22%
€ 40.700
€ 66.300
€ 1.216 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Lexus RZ 450e President Line

  • Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine

  • Nissan Ariya 63 kWh 2WD Evolve

  • Mazda CX-60 2.5 E-Skyactiv PHEV AWD Homura

  • Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate

  • Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus

  • Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition

  • Tesla Model Y Long Range

  • Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45

  • Skoda Enyaq iV 80 First Edition