Geen zesje
Ondanks dat de wijzigingen minimaal lijken, is de 6 echt weer een treetje hoger geplaatst door Mazda. Juist eerdere kritiekpunten zijn op een goede manier aangepakt, waarmee het al met al een steengoede auto is geworden. De geteste auto moet in Nederland 33.510 euro opbrengen, al mis je dan de extra's van de TS+-uitvoering die hier wel op zaten. Wil je die LED-verlichting rondom, dan kom je met de 165 pk TS+ 2.000 euro duurder uit. Daarmee heeft Mazda een concurrerende prijs tegenover nieuwkomers als de Volkswagen Passat en Ford Mondeo. Van zowel de Sedan als Sportbreak valt alleen de 150 pk diesel dit jaar nog in de 20% bijtelling. Met de vernieuwingen is de Mazda6 een verbeterde versie van zichzelf. Op de schaal van premium is de auto zeker geen zesje. Hij gaat nog niet cum laude door het examen, maar met de wijzigingen komt er zeker een goede score uit. Misschien is de Mazda6 niet de eerste keuze van de grotere meerderheid die op zoek is naar een representatieve zakelijke auto, maar dat ie op de shortlist hoort bij de keuze voor een D-segmenter staat voor ons buiten kijf. Mocht u dit zelf willen ervaren, dan komt dat goed uit, want vanaf deze week staat hij bij de Nederlandse dealer.
- Fraaie verschijning
- Echte rijdersauto
- Benadert premium
- LED-verlichting niet bij 145pk
- Matig geluidssysteem
- Zacht schakelen
2019 - Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature
2013 - Mazda 6 2.0 SkyActiv-G GT-M
2013 - Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk TS+ Lease Pack
2010 - Mazda 6 SportBreak 2.2 CiTD Mid Power
2009 - Mazda 6 2.0 S-VT TS
2008 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD Business
2006 - Mazda 6 MPS
2006 - Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD DPF Touring