Meer praktisch dan sportief
Als je voor het eerst oog in oog staat met de jongste telg uit de Golf-familie, zou je het zo geloven. Want wat de Sportsvan ook uitstraalt, sportiviteit is wel ongeveer het laatste waarop we de ruimte-Golf kunnen betrappen. Neemt niet weg dat het verder een keurige auto is om te zien. Tijdloos, strak, geen fratsen, kortom: een echte Volkswagen. Als luxe uitgevoerde Highline in de kleur Pyramid Gold en met 17 inch lichtmetaal rijdt onze test-Sportsvan er zelfs best een beetje chique bij. Maar sportief? Nou, nee.
Z’n gebrek aan sportiviteit compenseert de Golf Sportsvan gelukkig ruimschoots met kwaliteiten op het praktische vlak. Net als bij de Plus zit het belangrijkste verschil ten opzichte van de gewone Golf ‘m namelijk in de afmetingen: hij is 8 cm langer en 13 cm hoger dan z’n broertje en ook de wielbasis nam met 5 cm toe. De afstand die hij daarmee neemt van de Plus is nog iets groter. Qua afmetingen komt de Golf Sportsvan zelfs akelig dicht in de buurt van Volkswagens andere compacte MPV, de Touran.
2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
2015 - Volkswagen Golf GTE
2014 - Volkswagen e-Golf
2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI