Opgelucht ademhalen
Wie z'n hart vasthield toen Volkswagen aankondigde dat de Golf Plus voortaan als Sportsvan door het leven zou gaan, kan weer opgelucht ademhalen: met sportiviteit heeft de verhoogde Golf weinig van doen. Het model is wat kilootjes kwijtgeraakt, wat vlotter getekend en rijdt een tandje dynamischer dan de Golf Plus, en daarmee zijn eigenlijk alle wapens benoemd waarmee de Sportsvan z'n naam moet kunnen verdedigen.
Echt sportief is de Sportsvan dus niet, maar praktisch gelukkig des te meer. De auto overtreft de Plus als het gaat om ruimte en flexibiliteit en ook de algehele kwaliteitsindruk van het interieur is erop vooruitgegaan, terwijl de prijzen ongeveer gelijk zijn gebleven. Wij vermoeden niet dat de kleine schoonheidsfoutjes en het vrij hoge verbruik van de 1.2 TSI de Sportsvan ervan zullen weerhouden om het succes van de Golf Plus een vervolg te geven.
- Ruim en flexibel interieur
- Solide rijeigenschappen
- Uitstekende afwerking
- Graphics en snelheid navigatie
- Onhandig lage middenarmsteun
- Hoog verbruik 1.2 TSI

2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

2015 - Volkswagen Golf GTE

2014 - Volkswagen e-Golf

2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI





