Concurrentie: kom maar op!
Hoewel er niet zoveel mis is met de generatie die de nieuwe Picasso opvolgt, is de geteste auto wel weer een flinke stap vooruit. Gezien de heftige concurrentie in dit segment was een upgrade op het vlak van aandrijving een vereiste. En het moet gezegd worden, de combinatie van de zuinige, doch over voldoende vermogen beschikkende dieselmotor en de handgeschakelde zesversnellingsbak, is een vooruitgang die hard nodig was. Bij de vorige generatie was het juist de automatische versnellingsbak die ons enigszins negatief stelde ten opzichte van deze motor. Nu bepaal je zelf wanneer je schakelt en kun je een stuk sneller van verzet wisselen. Gebleven zijn de flinke binnenruimte, het comfortabele rijgedrag, het onderscheidende design en de ruime uitrusting voor een concurrerende prijs. Dat alles gecombineerd met de lage bijtelling maakt van de nieuwe C4 Picasso een geduchte concurrent voor verkoopleiders C-Max, Prius Wagon en Scénic.
- Veel binnenruimte
- Onderscheidend design
- Comfortabel rijgedrag...
- ...maar bochtengedrag en gevoel in stuurwiel lijdt daaronder
- 1.6 e-HDi voldoende, maar ook niet meer dan dat
- Grotere velgen een must voor een uitgebalanceerd uiterlijk