Ruim 1000km op een tank
Besluit je een C4 Picasso te bestellen, dan heb je ruime keuze in zowel benzine- als dieselmotoren. Rijd je de auto zakelijk, dan is de e-HDi 115 aan te raden. Vermogen en koppel voldoende - maar ook niet meer dan dat - maar ook een laag verbruik en bovenal slechts 20% bijtelling. Met zijn 112pk - 115 is een positieve afronding - is de C4 Picasso geen sprinter, maar komt hij goed mee met het verkeer. Van 0 naar 100 gaat binnen de 12 seconden en ook tussensprints zijn geen probleem dankzij de 270Nm koppel. Ondanks de grotere velgen staat het rijcomfort op een hoog niveau. Nadeel van deze keuze is dat de carrosserie in bochten wat overhelt en het gevoel in het stuurwiel beperkt is. Zoek je een MPV met een wat meer sportievere snit, dan is de Picasso niet de auto voor je. De C-Max is dan een betere keuze. Toch ervaren we de keuze voor comfort niet als negatief. Samen met de opvallend stille 1.6 dieselmotor is het een genot om lange stukken te rijden met de auto. Door het lage testverbruik van 5,2 liter per 100 kilometer en de tankinhoud van 55 liter, kun je meer dan 1.000 kilometer rijden zonder een tankstop te hoeven maken. Voor een laag verbruik hoef je niet te rijden als een begrafenisondernemer, maar voldoet het houden aan de snelheid, gebruik maken van de cruise control en tijdig opschakelen.