Big smile
Vooral het smoelwerk van de MX-5 werd bijgepunt. Gek veel veranderde er niet: de grille werd hertekend á la 'Mazda nieuwe stijl' - zet de MX-5 maar eens naast de 6 en de CX-5 - en de mistlampbehuizingen werden herzien. Weinig nieuws onder de zon dus? Nou, niet helemaal. Er mag dan weinig veranderd zijn, de uitstraling van de Japanner is er best een beetje anders door geworden. De big smile waarmee de MX-5 tot voor kort de wereld in keek, werd een stukje agressiever. Vooral de Roadster - met softtop, zoals het eigenlijk 'heurt' - kijkt met z'n donkere koplampen lekker stoer voor zich uit; de door ons gereden Roadster Coupé oogt iets liever.
Maar bovenal is de MX-5 heel tijdloos. Sinds de introductie van de derde generatie - onder intimi ook wel bekend als de 'NC' - is het design nauwelijks veranderd, maar ook na het uitblazen van inmiddels negen kaarsjes ziet de auto er nog steeds heel aantrekkelijk uit. En dat terwijl de MX-5 goed beschouwd eigenlijk maar heel eenvoudig is ontworpen. Het is zo'n typische roadster: lekker compact, kort kontje, lange neus, geen lijn teveel. Less is more, zeg maar. Mooie 17 inch lichtmetalen wielen maken het plaatje af. Ze maken onderdeel uit van de gelimiteerde Hanabi-uitvoering, die je tegen betaling van 300 euro trakteert op een heleboel lekkers.