Subaru Outback 2.0D Lineartronic Executive AWD

Pawel Piotrowski - 14 juli 2013

Moeilijke taak

De voor de Europese markt ontwikkelde boxerdiesel heeft tot nu toe weinig potten kunnen breken. In de eerste jaren na de introductie ontbrak een automatische transmissie. Deze is er nu in de vorm van een Lineartronic, maar de marktomstandigheden zijn ondertussen zodanig veranderd dat deze combinatie ook niet tot flinke verkoopstijgingen zal leiden. De marktintroductie heeft kortom te lang op zich laten wachten, maar Subaru zet nou eenmaal geen halfbakken auto's op de markt. De 2.0D boxerdiesel is soepel, heeft een brede powerband en werkt fantastisch samen met de Lineartronic transmissie. Bovendien is hij niet onzuinig, al denkt ons belastingstelsel daar anders over. In combinatie met de hoge vanafprijs en het Amerikaans afgestemde onderstel zal de Outback ook met deze aandrijflijn een buitenbeentje blijven.

  • Ruim en luxueus interieur
  • Soepele en sterke aandrijflijn
  • Gunstig brandstofverbruik
  • Zoekerig weggedrag bij hoge snelheden
  • Matige geluidsisolatie
  • Hoge vanafprijs
150 pk
350 Nm
195 km/h
9,7 s
6,8 (6.3) l/100km
166 g/km
G
22%
€ 47.795
€ 56.695
€ 1.039 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • Peugeot 508 SW RXH HYbrid4

  • Jeep Cherokee 2.0 CRD Longitude

  • Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TSI

  • 2015 - Subaru Outback 2.5i Lineartronic CVT Premium EyeSight

  • 2011 - Subaru Outback 2.5i Luxury