Renault Zoe Zen

Arnold van Schepen - 11 april 2013

De Zoe overtuigt

Hij ziet er goed uit, rijdt comfortabel en is altijd goed uitgerust. In de Zen-uitvoering is de rust aan boord bijna weldadig. Als we dan toch aan de elektrische auto moeten, dan is de Zoe absoluut een overtuigende stap in de goede richting. Qua ruimteaanbod in het interieur springt hij er niet uit, maar de kofferbak is met zijn 338 liter lekker ruim. Maar bij de aanschaf van een Zoe, of welke elektrische auto dan ook, komt meer kijken. Zaken die bepaald worden door zekere factoren zoals rijgedrag, technische infrastructuur en geografie. Je kunt wel willen, maar je bent (nog) wel afhankelijk van laadpunten onderweg en je reisdoel. Zijn die reeds aanwezig, dan kun je gerust elektrisch gaan rijden. Maar moet je regelmatig naar een onbekende bestemming, dan is het voorlopig niet aan te raden om elektrisch te gaan rijden. Het valt of staat met de technische infrastructuur. Niet met de Zoe, die is er helemaal klaar voor!

  • Design
  • Comfort
  • Usability / uitrusting
  • Niet laadbaar via normaal stopcontact
  • Gewicht
  • Weerspiegeling dashboard
88 pk
220 Nm
135 km/h
13,5 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 23.990
€ 20.990
€ 385 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • Kia Rio 1.1 CRDi Super pack

  • Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Dynamic

  • Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance

  • Skoda Fabia 1.4 TSI RS DSG

  • Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

  • Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • Hyundai i20 1.2HP i-Motion

  • 2019 - Renault Zoe Z.E. 50 R135 Intens

  • 2018 - Renault Zoe R110 Z.E. 40 Limited