Net een gewone auto
De Zoe is, in tegenstelling tot andere volledig elektrische auto's, niet 'in your face' alternatief. Hij ziet er aaibaar uit met zijn ronde vormen en vloeiende lijnen. Alleen de heldere achterlichten geven de Zoe iets markants, in het ontwerp is heel origineel het Renault-wybertje verwerkt. Wat opvalt aan de Zoe is zijn hoogte, 1,56 meter. Dat komt vooral door de accu die onder de wagenvloer is ingebouwd, ondanks zijn hoogte ligt het zwaartepunt - zeer wenselijk - erg laag. Het gewicht van de Zoe liegt er overigens niet om: er staat 1.400 kilo voor je neus en dat zie je niet aan dit vriendelijk gelijnde wagentje af. De instap is prima, de stoelzitting is vrij hoog. Je bent aanvankelijk geneigd om de stoel iets lager te zetten, maar bij gebrek aan hoogteverstelling zal dat niet gaan. Toch kijk je niet over het dashboard heen, het TFT-instrumentarium ligt mooi in het zicht en ook het prachtig gestileerde dashboard en de bedieningselementen liggen prima binnen handbereik. De hoofdsteunen zijn in de stoelen geïntegreerd, je mist de verstelmogelijkheid voor de hoofdsteunen niet, ook de nek van langere bestuurders wordt tegen whiplashes beschermd bij een aanrijding van achteren.
De Zoe wordt leverbaar in drie uitrustingsniveaus: Life, Zen en Intens. De Life is de basisuitvoering, de Life en Intens zijn variaties op een thema, het zijn geen aanvullende pakketten. Of je kiest een Life, of je kiest een Intense. Direct na het instappen wordt duidelijk dat de Zen uitvoering ook werkelijk 'Zen' is: de Gris Zen bekleding lijkt gemaakt van een Jute-achtig weefsel, en de kleuren en details geven het interieur een zeer rustgevende uitstraling. Er is zelfs een ionisator aan boord die bacteriën doodt, de luchtkwaliteit wordt bewaakt en de lucht die het interieur instroomt wordt geparfumeerd. Relaxed man.
Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline
Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive
Mazda 2 1.5 90 pk GT-M
Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI
Kia Rio 1.1 CRDi Super pack
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Dynamic
Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance
Skoda Fabia 1.4 TSI RS DSG
Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium
Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge
Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line
Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus
Hyundai i20 1.2HP i-Motion