Al het noodzakelijke
Onze testauto is eigenlijk een actiemodel, hij is namelijk voorzien van het 'Black Pack'. En wat maakt dit pack dan black? Het dak. Dat is namelijk contrasterend zwart gespoten. Dit pakket is gebaseerd op de i-Motion uitvoering en feitelijk ook het enige onderscheid met die uitvoering, er zijn geen verdere accessoires aan dit pakket verbonden. Nu zit de i-Motion sowieso wel goed in zijn uitrusting, airconditioning, stuurwielbediening voor de audio, mistlampen, knipperlichten in de spiegels, elektrisch verstelbare en verwarmde spiegels... het zit er allemaal op. Opvallend is dat de i-Motion de enige i20 is die een volwaardig reservewiel meekrijgt. Voor 600 euro méér rijd je de i-Vision, die heeft onder andere een cruise control, bluetooth carkit, parkeersensoren achter en lichtmetalen velgen. Wil je luxe zoals regen- en lichtsensoren, half lederen bekleding en een achteruitrijcamera? Dan ben je aangewezen op de i-Catcher die vanaf 17.095 euro in de showroom staat. Kies je die met de door ons gereden 1.2 benzinemotor, dan kun je nog een dik halfjaar wegenbelastingvrij rijden. Die vlieger gaat niet op voor de 1.4 benzine en de 1.1 CRDI diesel, die we ook kennen uit de Kia Rio. Deze laatste motoriseringen zijn altijd gekoppeld aan een zesbak, terwijl wij het in onze 1.2 met een vijfbak moeten doen.
Nissan Micra 1.2 DIG-S Acenta
Chevrolet Aveo 1.4 LT
Fiat Punto TwinAir Easy
Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Lauréate
Suzuki Swift 1.2 Exclusive
Mazda 2 1.3hp TS+
Fiat Panda Twinair 85 Lounge
Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge
Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine
Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold
Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium