Mist wat fleur
De vriendelijke snoet van de pre-facelift i20 is grondig vernieuwd, de nieuwe koplampen kijken een stuk ernstiger de wereld in, terwijl ook de bumper anders van vorm is. De mistlampen zijn flink gegroeid en zijn deels omlijnd door led-dagrijlichten. De grille is ook enigszins aangepast, die is namelijk een slagje kleiner geworden. Aan de achterzijde van de i20 ging Hyundai minder ingrijpend te werk: alleen de indeling van de achterlichten veranderde. Binnenin de i20 zijn de verschillen ook niet erg groot. Zo verdween de rode dashboardverlichting ten faveure van de kenmerkende Hyundai verlichting. Verder zijn de wijzerplaten van de snelheidsmeter en toerenteller nu ook voorzien van een blauwe rand binnen de schaalverdeling. De meest luxueuze i20, de i-Catcher, heeft een Supervision instrumentencluster om het geheel een hightech uitstraling te geven.
Hyundai had er wat ons betreft goed aan gedaan om wat meer fleur aan het interieur te geven. Ten opzichte van de concurrenten is het interieur van de i20 niet erg spraakmakend. Het geheel is erg zwart. De middenconsole breekt dit een beetje met zijn lichtgrijze kleur, maar wat frisgekleurde bekledingsstoffen zouden flink wat meer jeu aan het geheel geven. Kleur of geen kleur: het interieur van de i20 is lekker ruim en de stoelen en achterbank zitten prima. Om eerlijk te zijn doen ze niet onder voor die uit een i30. Ze zijn aan de stevige kant en ondersteunen de bovenbenen en rug prima. De stoelbekleding is van het stevig /stroeve soort waardoor je ook in bochten op je plek blijft.
Nissan Micra 1.2 DIG-S Acenta
Chevrolet Aveo 1.4 LT
Fiat Punto TwinAir Easy
Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Lauréate
Suzuki Swift 1.2 Exclusive
Mazda 2 1.3hp TS+
Fiat Panda Twinair 85 Lounge
Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge
Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine
Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold
Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium