Toekomst
Het samenkomen van sportiviteit en zuinigheid maken de Polo BlueGT tot een interessante verschijning. Het is wel het één of het ander, want je moet niet verwachten sportief rijgedrag met een laag verbruik te combineren. Er zullen echter genoeg mensen zijn die graag een auto willen hebben die beide karakters in zich heeft voor verschillende gelegenheden. De bijbehorende belastingvoordelen zijn natuurlijk ook niet onbelangrijk. Er hangt uiteraard een prijskaartje aan deze bijzondere techniek, want de instapprijs ligt zo'n 2.500 euro hoger dan die van de 1.2 TSI, maar dit is met het extra vermogen en een wat royalere uitrusting wel te verdedigen. De testauto zat met het Executive Plus-pakket, xenonverlichting en een paar kleine extra's uiteindelijk op 24.627 euro. Dat de techniek de toekomst heeft, blijkt al wel uit de lijst (aanstaande) modellen van verschillende fabrikanten die cilinderuitschakeling hebben, maar de sportief ingestelde leaserijder kan er zeker voor zorgen dat deze Polo in het bijzonder het erg goed gaat doen.
- Stoere looks
- Smetteloze afwerking
- Moderne techniek
- Beenruimte achter
- Verbruik
- Tikkeltje stug
2018 - Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats
2014 - Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI
2011 - Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG
2010 - Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI DSG
2010 - Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline
2009 - Volkswagen Polo 1.4 Comfortline
2007 - Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion
2006 - Volkswagen Polo 1.4 Trendline