Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

- 4 maart 2013

Sportieve neigingen

En wat levert het nu op? Zoals gezegd spreekt Volkswagen van een verbruik van 4,6 liter per 100 kilometer, maar zo mooi konden wij het echt niet krijgen. De omstandigheden waren in de korte testperiode verre van ideaal met vrieskou en sneeuw, maar 5,9 liter ligt toch nog wel een behoorlijk stukje van de opgave. Wanneer je de sportieve capaciteiten ook nog eens gaat benutten, spreekt voor zich dat het verbruik verder omhoog zal schieten. En laten we eerlijk zijn, dat wil je natuurlijk ook wel eens doen, waarom heb je anders immers een compacte wagen met 140 pk? Het gat naar de hot hatch is nog groot, maar toch neigt de BlueGT er al een beetje naar. Wat gooi- en smijtwerk is de Polo niet vreemd, waarbij hij lekker strak op de weg blijft liggen. Het sportonderstel, dat hier een positieve rol in speelt, maakt wel dat hij wat stug is. Wat ons betreft prima, maar we kunnen ons voorstellen dat niet iedere Polo-rijder daar op zit te wachten. Het sturen en het wisselen van de versnellingen is wel weer typisch des Volkwagens. Het gaat met een groot gemak, maar heeft zeker voldoende precisie.

140 pk
250 Nm
210 km/h
7,9 s
5,9 (4.6) l/100km
107 g/km
C
22%
€ 21.290
€ 24.627
€ 451 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

  • Skoda Fabia 1.2 TSI Style

  • Citroën C3 1.6 VTi Exclusive

  • Honda Jazz Hybrid 1.4 Hybrid Elegance

  • Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Dynamic

  • Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • Renault Zoe Zen

  • Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • Kia Rio 1.1 CRDi Super pack

  • 2018 - Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • 2014 - Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • 2011 - Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

  • 2010 - Volkswagen CrossPolo 1.2 TSI DSG

  • 2010 - Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 TDI Comfortline

  • 2009 - Volkswagen Polo 1.4 Comfortline

  • 2007 - Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

  • 2006 - Volkswagen Polo 1.4 Trendline