Premium in alles
Waren de vorige versies nog vooral onderscheidend aan de binnenzijde door de bovengemiddeld goede afwerking, het design was over het algemeen niet bepaald spannend. Omdat de concurrentie – die niet meer enkel bestaat uit de Astra, de Focus en de Mégane, maar ook uit bijvoorbeeld de cee’d en de i30 – niet stilzit, is de afdeling ‘interieurdesign’ er eens goed voor gaan zitten bij Volkswagen. Zeker als de Highline wordt besteld met als optie 'Executive Plus', dan is het binnenste geheel 'af'. Door de fraaie pianolakafwerking, de chroomafwerking rondom de pook en de ventilatieroosters, het goed uitziende en logisch te bedienen multimediasysteem en de gedeeltelijk met alcantara beklede sportstoelen heeft het interieur nu niet alleen een premium afwerking, maar ook een dito uitstraling. Zitruimte is er voldoende voor zowel bestuurder, bijrijder als achterpassagiers. Qua uiterlijk lijkt de auto nog op zijn voorgangers, bij nummer zeven maakt het binnenste wel een revolutie mee.
Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate
Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW
Renault Megane E-Tech EV60 Iconic
Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive
Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited
Seat Leon 1.5 eTSI FR
BMW 1 Serie 118i Luxury Line
Nissan Leaf e+ 62 kWh Tekna
Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business
2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business
2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style
2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline
2015 - Volkswagen Golf GTE
2014 - Volkswagen e-Golf
2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline
2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance
2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline
2012 - Volkswagen Golf Cabrio 2.0 TSI GTI