Hyundai Veloster 1.6 T-GDI i-Catcher

- 19 december 2012

Dagelijks bruikbaar

In het sturen staat de Veloster zijn mannetje, al had een tikkie strakker wel gemogen. Ook hier blijft de sportieve ervaring - net als bij de vering trouwens - weer achter bij de verwachtingen die de auto schept. De eigenzinnige Hyundai hangt daarentegen wel lekker op het asfalt bij het stevige bochtenwerk. Dit is een belangrijke factor in de eerder genoemde lol die je met deze auto kan maken. Dat het ondanks het uiterlijk allemaal niet zo supersportief is, maakt de auto uitermate goed bruikbaar op dagelijkse basis, al hebben concurrenten bewezen dat die combinatie best met extremere eigenschappen te maken is. De positieve keerzijde van dit alles is dat het verbruik zeer 'des Hyundais' is. De Koreanen reppen zelf van 6,9 liter per 100 kilometer en wij kwamen zelf, inclusief flink wat sportief verreden kilometers op 7,5 liter. Daar kan je als merk met de groene waarden hoog in het vaandel zeker mee thuis komen als het om je sportieve model gaat.

186 pk
265 Nm
214 km/h
8,4 s
7,5 (6.9) l/100km
157 g/km
F
22%
€ 23.995
€ 32.995
€ 605 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Kia pro_cee'd 1.6 CRDI Super Pack

  • Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

  • Audi A3 1.6 TDI Ultra e Edition

  • Kia Pro_cee'd GT 1.6 GDI-T First Edition

  • Renault Mégane RS

  • BMW 1 Serie 114i Business +

  • Volvo C30 T5 R-Design

  • Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design

  • 2011 - Hyundai Veloster 1.6 GDI i-Catcher