Identiek
Aan de binnenkant zijn het eigenlijk vooral de stoelen die verraden dat we hier met de turbo van doen hebben. Heel letterlijk zelfs, want boven op de rugleuning prijkt de opdruk 'Turbo'. Ze zijn daarnaast nog wat sportiever aangezet dan normaal, geaccentueerd door witgrijs leer over de opstaande randen en dito biezen en stiksels. Verder is het interieur nagenoeg identiek aan dat van elke andere Veloster. Dat betekent een logische dashboardindeling in een typisch Hyundai-jasje, waarbij er soms wat overdaad aan verschillende materiaalsoorten is. Op een enkele plek is de aansluiting tussen de panelen helaas niet vlekkeloos. Dat is jammer, want met het materiaal an sich is niet zoveel mis. Wat ook zeker niet verkeerd is, is de uitrusting. Met stuurwielbediening, bluetooth, navigatie, cruise control, achteruitrijcamera en zelfs een glazen panorama-/schuifdak kan je bij deze auto moeilijk missende opties bedenken. Qua ruimte doet de Veloster het naar onze smaak opvallend goed voor een type auto als deze die tegen het C-segment aan hangt. Voorin zit je stevig in de sportieve, elektrische verstelbare stoelen en is er voldoende ruimte om je heen. Achterin valt de beenruimte alleszins mee. De diepgeplaatste, schuin aflopende achterbank heeft hier zeker een rol in, waardoor je in ontspannen toestand automatisch een beetje met opgetrokken knieën zit. De hoofdruimte is niet bepaald royaal, maar de waarschuwingssticker op de achterklep - die je met een afbeelding waarschuwt voor de hoofden van de passagiers achterin - laat zien dat Hyundai hier zelf goed van op de hoogte is.