Moeilijke tijden
Zowel de eerste als tweede generatie Santa Fe maakten een prima start. Toch is het de vraag of deze eenzelfde lot beschoren zal zijn. Op de meeste belangrijke punten heeft de Hyundai alles mee, maar twee zaken kunnen roet in het eten gooien. Het eerste is de prijs, want ook al is de techniek het misschien dubbel en dwars waard, de Nederlandse autokoper zal 57.500 euro een hoop geld blijven vinden voor een Hyundai. Al gebiedt de eerlijkheid wel te zeggen dat de instapper er voor minder dan 40 mille is. Het tweede is het era waarin deze Santa Fe op de markt komt. Grote SUV's hebben danig aan populariteit ingeboet en daarmee alleen al wordt het haast onmogelijk om de aantallen van vroeger te reproduceren. Dat neemt niet weg dat we het de Koreanen wel gunnen, want deze stoere verschijning kan zich meer dan prima meten met soortgelijke softroaders. Stiekem hopen we dat na het succes met de kleintjes en het recente succes in de zakelijke markt, nu ook deze duurdere klasse door Hyundai succesvol bevochten wordt. Wie weet wordt daarmee langzaam maar zeker de weg geplaveid voor het topklasse-pareltje dat in de thuismarkt en in Amerika al net zo vanzelfsprekend is als een dikke Duitser.
- Luxueus
- Comfort
- Prima verbruik
- Zicht schuin achter
- Sterke stuurbekrachtiging
- Tijdperk niet gunstig
Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive
BMW X3 sDrive18d High Executive
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine
Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna
Land Rover Freelander 2 Si4 SE AWD
Land Rover Discovery Sport SD4 HSE
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD
Subaru Forester 2.0D Comfort
Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige
Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ