Volvo V40 D2 Summum

- 4 september 2012

Volwaardig alternatief

Tijd om de balans op te maken. Is de komst van de V40 voor het Zuid-Duitse trio reden om wakker te liggen? Ja, zonder meer. De Zweedse nieuwkomer is goed klaargestoomd voor de confrontatie met de gevestigde orde en doet eigenlijk op geen enkel front onder voor z'n directe opponenten. Op het gebied van veiligheid loopt de V40 er zelfs overheen. Hij mist verder wat gevoel in de besturing, maar zet daar een comfortabel, onthaastend rijgedrag tegenover.

Wat meer power is echter geen overbodige luxe. Gelukkig zijn er naast de D2 nog twee sterkere vijfcilinders, die door de schappelijke prijsstelling nog redelijk betaalbaar zijn ook. Daarbij zit de V40 standaard al heel aardig in z'n spullen. Wie zich niet stoort aan de krap bemeten hoofd- en bagageruimte heeft aan de nieuwe Volvo een volwaardig en interessant alternatief dat wel eens rake klappen kan gaan uitdelen.

  • Gerieflijke rijeigenschappen
  • Veiligheidsvoorzieningen
  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • D2 mist souplesse
  • Hoofd- en bagageruimte
  • Lastige instap
115 pk
270 Nm
190 km/h
12,3 s
5,4 (3.6) l/100km
94 g/km
C
22%
€ 25.995
€ 37.555
€ 689 / maand
€ 324 - € 346 / kwartaal
  • MINI Countryman Cooper D Chili

  • Volkswagen e-Golf

  • Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic

  • Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • Nissan Leaf Tekna

  • Volkswagen Golf GTD DSG

  • Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

  • Lancia Delta 1.8 Di TurboJet Oro

  • Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • Lexus CT 200h Luxury Line

  • Seat Leon Cupra R

  • 2016 - Volvo V40 T3 Nordic+

  • 2014 - Volvo V40 D4 Business Summum

  • 2013 - Volvo V40 Cross Country T5 AWD Summum