Extra investeren loont
Het grote voordeel van de meest auto's met een hybride-aandrijving was een lagere bijtellingscategorie. Al gold dit voor de A6 Hybrid al niet, veel concurrenten vallen sinds 1 juli weer gewoon in de 25% bijtellingscategorie. Zakelijk zit er buiten het lagere verbruik, het hogere vermogen en de prettigere aandrijflijn geen financieel voordeel aan het rijden van de duurdere Hybrid ten opzichte van de gewone 2.0 TFSI. Toch wegen de voordelen wel op tegen de investering van bijna tachtig mille die nodig is voor de Hybrid - inclusief alle luxe waarmee de testauto is voorzien. Een vergelijkbaar uitgeruste 2.0 TFSI kost een paar duizend euro minder, maar biedt niet dezelfde rust of comfort. Daarbij stoot de auto per kilometer net even wat minder CO2 uit, zo kun je met deze zakenlimousine toch je groene imago hoog houden.
- Prettige aandrijflijn
- Relatief zuinig
- Comfortabel weggedrag
- Kleine bagageruimte
- Prijsverschil met 'gewone' 2.0 TFSI
2019 - Audi A6 Avant 40 TDI S tronic Sport
2015 - Audi A6 2.0 TDI Ultra S Tronic S Edition
2012 - Audi S6 Avant 4.0 TFSI Pro Line Plus
2012 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI 204 pk Pro Line Plus
2011 - Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line +
2011 - Audi A6 3.0 TDI quattro Pro Line +
2009 - Audi A6 3.0 TFSI quattro Pro Line
2007 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro Pro Line
2006 - Audi A6 2.4 MT Proline