Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus

- 8 juli 2012

Geen toeren, maar vermogen

Qua design verschilt de Hybrid van binnen nauwelijks van de normale A6'en, al is de klokkenwinkel voorzien van andere meters. Zo ontbreekt een toerenteller, maar is in plaats daarvan een vermogensmeter geplaatst. Hierop is zichtbaar welk percentage je van het totaalvermogen aanspreekt om de Audi in gang te brengen of te houden. Tevens is via groene balkjes zichtbaar hoeveel stroom zich nog bevindt in het accupakket dat in de kofferbak is gemonteerd. Hierover gesproken: naast enkele verschillen in de inrichting van het instrumentpaneel is de plaatsing van de accu's het grote verschil met een reguliere A6. Om de mogelijkheid te behouden de achterbank neer te klappen en het zwaartepunt laag te houden, is het accupakket op de bodem van de bagageruimte geplaatst. Het effect is een kleinere en vooral minder bruikbare bagageruimte door de onregelmatige vorm en de krappe ruimte tussen de vloer en het kofferdeksel . Lange objecten kunnen echter nog wel vervoerd worden, al blijft de maximum inhoud - met een neergeklapte achterbank - beperkt tot 800 liter.

211 pk
350 Nm
240 km/h
7,5 s
7,6 (6.2) l/100km
145 g/km
B
22%
€ 63.490
€ 79.868
€ 1.464 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Jaguar XF 2.2D

  • Infiniti M35h GT Premium

  • BMW 5 Serie 523iA High Executive

  • Lexus GS 450h Executive

  • Mercedes-Benz E-Klasse Limousine E 300 BlueTEC Hybrid Avantgarde Ambition

  • Cadillac CTS 2.0T Premium

  • Infiniti M37S Premium

  • Volvo S80 D5 Geartronic Summum

  • Lancia Thema 3.0 V6 MultiJet II 239pk Platinum

  • 2019 - Audi A6 Avant 40 TDI S tronic Sport

  • 2015 - Audi A6 2.0 TDI Ultra S Tronic S Edition

  • 2012 - Audi S6 Avant 4.0 TFSI Pro Line Plus

  • 2012 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI 204 pk Pro Line Plus

  • 2011 - Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line +

  • 2011 - Audi A6 3.0 TDI quattro Pro Line +

  • 2009 - Audi A6 3.0 TFSI quattro Pro Line

  • 2007 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro Pro Line

  • 2006 - Audi A6 2.4 MT Proline