Het exterieur
De styling van de C6 is recht voor zijn raap. Geheel volgens de hervonden traditie van het merk is het eigenzinnig en eigenwijs. Hoeveel makkelijker was het geweest om een auto te ontwikkelen die minder controversiële gevoelens oproept. Maar gelukkig heeft deze franse autobouwer zijn elan van vroeger weer hervonden en zetten ze de ene na de andere in het oog springende model op de markt. Bij de C6 zit hem dat vooral in de achterpartij die veel weg heeft van een hatchback, maar die bij nader inzien toch een sedan blijkt te zijn. De lijnen spiegelen zich aan de lijnen van de DS, en de C6 mag zich een waardig opvolger noemen van de roemruchte Snoek. Daarvoor zorgen de lange neus en de korte kont. Ook volgens verwachting heeft de C6 de hydraulische vering die het merk in het verleden zo beroemd maakte. Het blijft een leuke party-trick om te aan je vrienden of collega’s te tonen hoe jij je auto van lowrider-laag naar offroad-hoog kunt laten gaan. Al zullen de meeste meer bewondering hebben voor de stijlloze deuren, die de styling van de auto nog weer een extra zetje geven. Onder het rijden viel me op dat bijna iedereen naar de auto keek. Toen ik tijdens een korte onderbreking de auto op een parkeerplaats had neergezet duurde het dan ook niet lang voordat enkele personen de auto van dichtbij kwamen bekijken. Zonder twijfel is dit de auto waarmee ik het meeste bekijks heb gehad.