Fisker Karma EcoSport

- 10 april 2012

Wie niet waagt....

Een goede keuze maken voor een nieuwe auto wanneer je ruim een ton te besteden hebt is nog nooit zo moeilijk geweest als nu. Niet alleen het aanbod is groot, maar ook de variëteit in aandrijflijnen is zelfs in het topsegment van zakenauto's omvangrijk. Waar je enkele jaren geleden nog enkel de keuze had tussen benzine- en diesel aangedreven motoriseringen, kun je nu ook kiezen voor een hybride en dus ook elektrisch. Voor de zakelijke rijder heeft de Fisker Karma een aantal grote voordelen, wetende het lagere verbruik, 14% bijtelling bij privégebruik van de auto en het onderscheidende uiterlijk en beeldschone interieur. Uiteraard kleven er ook nadelen aan deze auto, waaronder de al beschreven kleine bagageruimte en de beperkte ruimte voor de achterpassagiers. Tevens is te merken - door plots brandende waarschuwingslampjes of juist het ontbreken van meldingen op het instrumentenpaneel - dat de techniek gevoelig is voor storingen. Niet dat het het rijgenot belemmert, maar de Amerikanen moeten nog wel aan de bak om de auto geheel vrij van deze kleine gebreken te krijgen. Concluderend is de Fisker Karma EcoSport een gewaagde, maar zeker geen slechte keuze wanneer je op zoek bent naar een fijne grote auto in het topsegment, waarvan je nog jaren veel plezier zult beleven, zowel vanuit rijders- als fiscaal oogpunt.

  • Geweldige vormgeving
  • Luxueus interieur
  • Strak weggedrag
  • Hoger praktijkverbruik
  • Gevoelige techniek
  • Beperkte bagageruimte
403 pk
1330 Nm
200 km/h
6,3 s
10,0 (2.1) l/100km
51 g/km
A
22%
€ 106.505
€ 116.025
€ 2.127 / maand
€ 731 - € 788 / kwartaal
  • Volkswagen Phaeton 3.0 TDI Highline Lang

  • BMW 7 Serie 730d xDrive

  • Audi A8 Hybrid Pro Line +

  • Maserati Quattroporte 3.8 V8 GTS

  • Mercedes-Benz S-Klasse S 350 BlueTEC Lang