Bewezen schoonheid
Waar één van de grootste concurrenten van de Fisker, de Porsche Panamera Hybrid, qua design niet door iedereen bewonderd wordt, is dat bij deze testauto wel anders. Waar je ook rijdt, je hebt altijd aandacht van de overige weggebruikers. Positieve aandacht welteverstaan. Opgestoken duimen, afstappende fietsers en belangstellende vragen over wat voor iets moois je rijdt, zijn eerder regelmaat dan uitzondering. Nu moet gezegd worden dat Henrik Fisker zichzelf heeft overtroffen bij het tekenen van deze voiture. Een lange, brede neus - aan de voorzijde getypeerd door twee "nieren" die het BMW Z8-verleden van de Deense ontwerper benadrukken - met dikke geprononceerde wielkasten, laat al geen twijfel bestaan over de GT-aspiraties van het eerste model van het Amerikaanse merk. De grote wielkasten zijn nodig om de immense 22 inch velgen met ultraplatte banden te huisvesten. Geen andere auto wordt standaard met een dergelijke maat geleverd. Het is alsof het gehele ontwerp is gebaseerd rondom deze wielen, gezien de lijnen die vloeiend de voorste wielkasten met de achterste verbinden. Als brede heupen lopen de rondingen over in de schuine lage daklijn die uitmondt in een korte achterklep. Zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde zijn speakers gemonteerd die een geluid voortbrengen dat lijkt op dat van een overvliegende UFO in een film uit de jaren '50 van de vorige eeuw. Reden voor dit geluid op lage rijsnelheden is de veiligheid die dit met zich meebrengt voor fietser en voetgangers, die doorgaand veel inschattingen maken op basis van geluiden die gemotoriseerde voertuigen voortbrengen. Bij het rijden op elektriciteit ontbreekt het motorgeluid en wordt dit gecompenseerd door dit artificiële geluid. Een vraag is of de vorm in het geval van het ontwerp van de Karma voor de functie is gegaan. Voor de binnenruimte lijkt de gestrekte vorm van de cabine met de beperkte hoogte weinig goeds te voorspellen.