Lichtvoetige kolos
Vijf meter lang, twee meter breed en vooral een gewicht van 2.300 kilo zijn nou niet bepaald waarden waardoor een wendbare en snelle auto ontstaat. De lengte en breedte zijn vooral de eerste paar kilometers wennen en zijn tevens de oorzaak van het feit dat de auto niet in een parkeervak past. Het forse gewicht valt tijdens het rijden alleen op bij het remmen. Dankzij het enorme koppel van 1.330Nm dat beschikbaar is vanaf het moment dat het rechter pedaal wordt ingetrapt, spurt de Fisker Karma in krap zes seconden naar de honderd kilometer per uur en ook tussenacceleraties verlopen soepel en vlot. Hoewel het compacte stuurwiel twee grote voorwielen, voorzien van brede sloffen, in beweging moet zetten om de slee de bocht om te laten gaan is het gevoel prima in orde en weet je precies wat er onder de wielen gebeurt, zonder dat het stuurgedrag nerveus wordt. En ook al zou je verwachten dat vanwege de minieme speling tussen banden en de wielkasten de vering behoorlijk stug en stoterig is, blijkt dit in de praktijk wel mee te vallen. Richels en oneffenheden in de weg worden duidelijk doorgegeven aan de bestuurder de eventuele passagiers, maar oncomfortabel wordt het nooit.